I Slutsekunderna!

Jag satt hemmai soffan i min svergie tröja o levde mig in i matchen (som jag alltdi gör när det antingen e viktiga Fotbollslandskamper lr handbollslandskamper) Mathen hade varit lite svänig men äntligen hade Sverige kopplat greppet när det var 5min kvar!

26-24 till Sverige o Spanien tar Time out!

Under denna Time out så är jag uppumpad av adrenalin, jag känner att vi kommer banne mig klara detta!!!

1minut o några anfall senare så är det bara 2min kvar o det står 26-26.
jag känner mig litebesvien men kanske kan vi klara av det ändå!

49sekunder kvar av matchen, markus ahlm ar precis fixat en 2minutare o straff till sverige!
(Sverige har just då missat alla sina tre straffar i matchen)
Kim Andersson stegar fram skjuter.................Utanför!
Just då känner jag mig som för några år sedan när zlatan precis brännt avgörande straffen mot holland i em o Holland vann. (Sviken o utlänad så känner jag mig)

Nu har Spanien bollen när det är 40sek kvar!  Sista anfallet, dom bollar fram o tillbaka, tillbaka o fram o får till slut ett frikast med 20sek kvar.
Markus ahlm åker på en två minutare för ingetting o helt plötsligt är det spel fem mot fem!

Då tar Spanien ut målvakten o sdpelar sista anfallet sex mot fem!

11sek kvar..........
En spanjor får läge, hoppar upp, skjuter...............
Tomas Svensson räddar kastar en kontring till källman o han gör mål!!!!!!!!!!!!
Matchen är slut o Sverige vann med 26-27!!!!!!!!
Jag skriker o har mig o får utlopp för min väl bevarade ADHD!!
Livet är en fest! Allt e bra! Kvällen igår var oxå väldigt lyckad! =)

Nu slår vi Tyskarna o tar oss till både Em Semifinal o Os kvalet!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0