Kunderna Betalar våra löner........

Alla kunder är Bra kunder
Sedan är där givetvis: KUNDEN HAR ALLTID RÄTT! Är där ngt ordspråk som jag hade velat radera så är det väl detta! Det är banne mig så att alla kunder, Jag menar ALLA kunder har lärt sig detta ordspråk. Även dom kunder som inte talar så mkt svenska.


En Äldre herre kommer gående mot mig.
Jag söker ögonkontakt med honom o nickar mot honom.
Hejsan Unge man!
Hejsan!
Har du Långkalsonger på rea?
Jag har långkalsonger som går på 149kr men dom är tyvärr inte på rea!
var dom på rea?
Nej tyvärr det är dom inte!
Vad kostade dom?
Dom går på 149 Riksdaler.
Är det reapriset?
Nej det är ordinariepriset imed dom inte är med på rea.
Jaha, hm Synd det inte var reapriset........

Sedan går herren ut från butiken.
Vad är det man är ute efter här? Han tyckte priset lät bra men det var ingen rea. SÅ då kvittade om han tyckte det var billigt. Ingen rea inget köp.



Precis bredvid kassan har vi ett ställ med boxershorts. 3 för 100.
En kund står o kollar o drar i dom.
Han säger med lite irriterat till mig: Här e ju nästan bara small kvar! Är där inga kvar i Large?
Jag tar en kik o kommer fram till att där finns ett par large kvar.
Han ser det o säger: Ni kan inte ha REA på BOXERSHORTs om ni inte har alla storlekar kvar.
Jag ler mot honom o säger med en glad röst: Jag ska berätta en sak för dig, När vi började med rean ja du vet precis efter jul där i mellandagarna, Så hade vi alla boxershorts i alla storlekar.

Han ler med hela huvudet efter att jag berättat det för honom.
Han skrattar för sig själv o säger: Det var fan ta mig bra svar!
Han frågar mig om jag har några boxershorts i large o visar han andra jag har men som dock ej är på rea!
Det slutade med att han köpte tre på ordinariepris! =)


Ett gäng på 5pers undomar i åldern 15-18 både svenskar o invandrare står o drar i jeans.
Det låter ungefär såhär när två av dom står o snackar om jeansen:
Jävla Feta jeans, Feta Fickor där bak!.
Nej för fan asså Det ska vara Replay inte Batisitini
Du vet väl att batisitni är italienskt?
Är det? Fan va feta jeans!!

hehe asså det är roligt det där.......


Dax o sova! Livet leker!
God natt på er!

Kommentarer
Postat av: carol

tycker du ska testa såna ungdomar m grejer som ; keith federline har preciiiis likadana... om det funkar.. ha..

2008-01-23 @ 14:13:25
URL: http://www.mongoloiden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0