Mannen fick inte en syl i vädret

 Inte bara idag som det är så, utan massor av ggr man går fram till en kund! Lr förlåt, Går fram till ett äldre par, lr förlåt ta bort äldre!
Så Går man fram med ett leende när dom står o kikar på byxor.
Hejsan! Hur kan jag hjälpa er idag?
Kvinnan: Jo det är såhär att min man behöver ett par svarta jeans....
mannen avbryter: Men Gunilla jag vill inte ha ett par svarta jeans
Kvinnan: Var inte så vresig nu Bengt, nu ska du ha ett par svarta jeans.
Mannen tar ett nadetag o precis när han ska säga ngt så hyger kvinnan till igen
Kvinnan: Inga men Bengt! Så du kan hjälpa oss ta ett mått, så vi vet vilken storlek.
Jag tar ett mått på Bengt o jag ser på honom att han redan har gett upp.
Jag tar ut rätt storlek o frågar  honom om han ska prova dom?
Kvinnan säger: Ja det e väl klart han ska göra!
Bengt vänder sig mot provrummen o frågar mig snabbt:
Har du flickvän?
Nej det har jag inte!
Nej om du vill ha ett egen åsikt så gift dig inte........

Hur det slutade?
Givetvis som alltid i dessa situationer. Gunilla som kvinnan i detta fall hette, fick som hon ville.
När dom hade betalt o gick iväg så fick Bengt hålla kassen med jeansen själv, han var lite sjunken i kroppen. Han såg uppgiven ut.

Det är ofta så att mannen inte ens har lust o titta på kläder men har kvinnan bestämt sig för ngt så ska det banne mig bli så!

Det är inte 1/10 utan mer 7/10 som det är såhär. Otroligt tycker jag men men.............


Hur dagen har varit?
som dom flesta dagar i Göteborg.
Jäkligt regning men annars allt bra! =)


Kommentarer
Postat av: dave

haha =) tur att man inte är gift...

2008-01-14 @ 16:16:46
Postat av: Carol

Fy fan vad nice. Det är så det ska vara. Käringen ska bestämma och handeln vinner på det. Conspiracy, my boys.

2008-01-17 @ 00:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0