Pinsam Tystnad

Kommer hem från jobbet o går in i hissen, precis när hissdörren ska gå igen är det ngn som rycker upp den.
En medelålderskvinna stiger in o trycker på 4 o jag ska till 5:an.
Vi står o ler o nickar till varandra, har aldrig sett henne här förr.
Hissturen känns väldigt seg o lång.
Det är så tyst så man hör nästan vad man själv tänker!
Till slut säger jag: Jäkla väder idag!
Hon svara va? o sen går hon ut på 4 våningen.


Det blir ngt mystiskt med tystnaden när man åker hiss.
Risken finns att hissen stannar o att man måste lära känna den andre personen för att inte tråka ihjäl. Så tills detta händer så sparar man på fraser?

Jag vet inte men det är ofta så.

Kommentarer
Postat av: Carol

Satan gurra. du vet bara inte hur man raggar på medelålders. snacka om pavarotti nästa gång.

2008-01-31 @ 22:17:47
URL: http://www.mongoloiden.blogg.se
Postat av: Patric

Gustav, den där om vädret är lönlöst i Göteborg. Alla vet att det alltid är crapy =)

2008-02-01 @ 10:34:47
Postat av: dave

Tjena kusin!Hoppas allt e fint dar hemma. Har ar det mycket sol, bad och fest.skot om dig!berattar mer nar jag kommer hem. hade

2008-02-02 @ 12:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0