Är Gräset Grönare På Andra Sidan?

Innan jag åkte iväg igår på midsommar firandet igår så bestämde jag mig för o boka hemresan med tåg så att allt skulle vara klart idag!  jag gick in o kollade lite priser o såg att skillnaden inte var så stor på 2klass biljett o 1klassbiljett så jag bestämde mig för o se hur det var o resa i 1klass.

Stiger på tåget i Malmö som ska ta mig till Göteborg!
Tar inte Höger som jag brukar utan tar vänster in i 1klass!
Hittar min plats som var plats 12 Fönster med Bord.
Sätter mig o känner, joda lite större utrymme för benen (som om jag behövde det??) o lite skönare fåtöljer.

5minuter innan tåget ska gå kommer en man i 50-60års åldern o sätter sig snett emot mig!
han börjar med att hänga av sig sin Henry loyd kavaj, hostar o harklar o har sig.
Han har en stöddig attityd  o det märker man direkt.
När tåget börjar rulla så tar han av sig sina skor o ja...........Lägger upp sina fötter i sättet bredvid mig.
Jag känner lukten direkt o tänker...........1klass o denna mannen beter sig som om han ägde hela tåget.

Solen tittar fram o imed jag sitter o läser en tiding drar jag ner solskyddet för rutan.
Gubbjäveln mittemot harklar o har sig o stirrar på mig med en argsint blick.
jag ignorerar honom.

När vi kommer till Halmstad så har solen gått ner.
Herren mitt emot halv ligger i sätet o har fortf sina äckliga fötter i sätet bredvid mig.
Då harklar han till igen o säger till mig:
Ska du hela vägen till Göteborg?
Imed jag inte känner för o ha en längre konversation med honom svarar jag bara:
Ja det ska jag.
Han halvsitter o stirrar på mig o säger:
Du drar upp solskyddet nu med detsamma.
Ursäkta säger jag?
Ja Solen är inte uppe längre o det stör mig att du har det nere!
jag lägger ner min Tidning, tittar upp mot honom, möter hans blick o säger:
Då måste jag säga dig en sak:
Det stör mig att du har dina fötter i sätet bredvid mig, Det är ju ingen liggvagn.
(hörs faktiskt lite fnitter vid sidan om oss)
Han ser lite Chockad ut,  harklar sig sätter sig upp i sätet o tar på sig skorna.
Då drog jag upp solskyddet o tittade ut o sa: Nej du har rätt, solen skiner inte mer.
En dam vid sidan om som förmodligen har lyssnat på vår "konversation" skrattar till ljudligt o tittar på herren.
herren ser fortf chokad ut.

Jag log inombords o tänkte att där fick jag honom.


Nej! Gräset är inte Grönare på Andra sidan.

Sov Gott!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Bra jobbat brossan! Du e bäst!!! =)

2008-06-22 @ 10:53:21
Postat av: Mia

Hahahaha, det balla med detta är att jag ser allt framför mig :P Händelsen livade väl ändå upp din tågresa lite!? :)

2008-06-25 @ 20:37:27
Postat av: Mia

Hahahaha, det balla med detta är att jag ser allt framför mig :P Händelsen livade väl ändå upp din tågresa lite!? :)

2008-06-25 @ 20:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0